Какви са оплакванията на пациентите с COVID-19, които имат сърдечни заболявания?

С напредването на епидемията, специалистите съобщават за нови, по-нетипични симптоми. При една част от пациентите се наблюдава промяна в обонянието и вкуса, други имат прояви на стомашно-чревно разстройство.

При някои пациенти, заболяването протича с повишаване или значително понижаване на кръвното налягане, недостиг на въздух, сърцебиене, ускорен пулс. Тези оплаквания най-често са проява на възпалителната реакция, причинена от новия коронавирус и често са по-изразени при хора с предшестващи заболявания на сърцето. Симптоми от страна на сърдечно-съдовата система може да има и при хора без придружаващи заболявания.

В някои от случаите, при тежко протичащо заболяване се наблюдават и прояви на възпаление на сърцето – миокардит, често придружен от затруднено дишане, чувство за прескачане на сърцето и обща отпадналост.  Тези случаи налагат прием в болница, където засягането на сърцето се проследява с електрокардиограма и  лабораторно изследване на нивото на С-реактивния протеин и сърдечния тропонин.

В някои редки случаи, вирусното възпаление може да предизвика разкъсване на атеросклеротична плака в коронарните съдове и да се изяви със симптомите на остър инфаркт.

Оплакванията на пациентите с COVID-19, особено, когато идват от сърдечно-съдовата система, трябва да се приемат сериозно!

За съжаление, усложненията от страна на сърцето, протичат по-тежко при хора с предшестващи сърдечно-съдови заболявания. Тези пациенти по-често имат нужда от интензивно лечение, а в някои случаи и от асистирана вентилация.

Важно е, преди всичко, да се погрижите за своята безопасност и да спазвате стриктно мерките за изолация. Ако имате оплаквания от страна на сърцето, независимо дали сте здрави или заразени от COVID-19 – незабавно потърсете лекарска помощ!

Намерете ни онлайн!